رازهای که درباره “کارتونهای معروف” نمیدانید!
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۷۲۴۰
کارگردانها و نویسندگان سینمایی تنها کسانی نیستند که نکات و حقایق مخفی را در آثار خود جای میدهند. خالقان و سازندگان فیلمهای انیمیشنی و کارتونها نیز همین گونه هستند.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ممکن است بعد از خواندن این گزارش نظرتان در مورد انیمیشنهای مورد علاقه تان عوض شود و یا دوباره به سراغ تماشای آنها بروید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در انیمیشن «فرار مرغی» محصول کمپانی دریمورکس، همه شخصیتها چیزی به دور گردنشان انداخته اند. مثل گردنبند و یا یک تکه پارچه، اما این موضوع بی دلیل نیست.
مرغها و تمامی شخصیتهای این انیمیشن خمیری با استفاده از خمیر درسته شده اند و از طرفی باید به گونهای میبودند که بتوانند سر و گردن خود را تکان دهند. به همین خاطر از گردنبند و تکههای پارچه برای مخفی کردن نقطه اتصال گردن به بدن مرغها استفاده شده است.
دردسر انیماتورها برای ایجاد موهای فِرسازندگان انیمیشن «پری دریایی کوچک» در ابتدا قصد داشتند شخصیت اصلی با موهای مجعد و فِر طراحی کنند؛ اما در سال ۱۹۸۹ گرافیکهای کامپیوتری به اندازه کافی خوب نبودند تا بتوان با آنها چنین شکلی را به مو داد.
به همین دلیل برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ و انیمیشن «دلیر» این اتفاق افتاد و پیش از این امکان آن وجود نداشت. برای یکی از سکانسهای این فیلم که موهای شخصیت به طور کامل نمایان میشوند، ۲ ماه وقت گذاشته شده بود.
راز انیمیشن «کوکو» که کمتر کسی متوجه آن شددر انیمیشن تحسین شده «کوکو» میتوان ارجاعهای مختلفی را دید؛ برای مثال در کوچههای شهر مکزیکی که شخصیت اصلی در آن زندگی میکند، میتوانید اسباب بازیهای باز لایتر و کلانتر وودی از انیمیشن «داستان اسباب بازی» را ببینید.
در یکی دیگر از سکانسها نیز شخصیت اصلی از کنار میزی عبور میکند که روی آن اسباب بازیهای نموو دوری از انیمیشن «در جست و جوی دوری» را میتوان دید.
موفاسا و اسکار در «شیرشاه» برادر نبودندبعد از مدتها مشخص شد که سازندگان «شیرشاه» یک حقیقت مهم را مخفی کرده اند. طبق گفتههای آنها، مفاسا و اسکار برادر نبودند بلکه دو شیر بودند که در قبیله زندگی کرده اند.
به گفته سازندگان این انیمیشن، در طبیعت وقتی رهبر یک قبیله پیر میشود، یک شیر قویتر و جوانتر جایگزین آن میشوند و آنها قصد داشتند از این حقیقت که در دنیای واقعی وجود دارد در انیمیشن نیز استفاده کنند.
ارجاعی در انیمیشن «درون و بیرون»یک انیمیشن دیگر از پیکسار که در آن مخاطبان میتوانند چندین ارجاع به دیگر انیمیشنها را ببینند. یکی از این ارجاعها درست در ابتدای انیمیشن قرار دارد و زمانی است که شخصیت اصلی به همراه والدینش به محل زندگی جدیدشان میروند.
اگر دقت کنید متوجه چندین پرنده خواهید شد که روی سیمها نشسته اند و شباهت زیادی به پرندهها در انیمیشن کوتاه «برای پرندگان» دارند.
از برگ برنده دیزنی تا واقعی بودن شخصیت «شِرِک»دیزنی تقریبا در تمامی انیمیشنهای جدیدش به گونهای مخفی از اسباب بازی میکی موس استفاده کرده است. برای مثال در انیمیشن «زوتوپیا» این عروسک در کالسکه بچه و در انیمیشن «منجمد» نیز در قفسه کتابها مخفی شده بود. برخی معتقدند دلیل اینکه همه آثار دیزنی را دوست دارند، همین است.
اعلام اکرانهای جدید در «زوتوپیا»در یکی از صحنههای انیمیشن «زوتوپیا» یک کلکسیون واقعی از آثار انیمیشنی دیزنی را میبینیم که البته به دلیل قوانین دنیای انیمیشن، نام آنها تغییر داده شده است.
با نگاه به این آثار متوجه نسخه دی وی دی انیمیشنهای «شش قهرمان بزرگ»، «ژولیده»، «موانا» و «رالف خرابکار» خواهید شد. همینطور انیمیشنهایی که هنوز اکران نشده بودند؛ مثل «منجمد ۲» و «غول پیکر».
رنگ موهای «سفید برفی»در ابتدا سازندگان این انیمیشن قصد داشتند رنگ متفاوتی را برای موی شخصیت «سفید برفی» انتخاب کنند، اما نهایتا تصمیم گرفتند به کتاب اصلی که از آن اقتباس کرده اند پایبند باشند. همچنین قرار بود کوتولههای انیمیشن نامهای متفاوتی داشته باشند، اما این تصمیم هم در نهایت عوض شد.
شخصیت «شِرِک» یک نمونه واقعی داشته استکلمه «شِرِک» در آلمانی به معنای رعب و وحشت است اما شایددر دنیای انیمیشن ها یکی از محبوب ترین کاراکترها باشد. این شخصیت در دنیای واقعی یک نمونه اولیه داشته و آن هم یک کشتی گیر فرانسوی به نام موریس تیه است که بعدها در آمریکا به نام فرشته فرانسوی معروف شد.
او به یک بیماری نادر مبتلا بود که منجر به رشد بیش از اندازه استخوانهای او به خصوص از ناحیه صورت شد. او در زمینه ورزش بسیار موفق بود و به ۵ زبان دنیا صحبت میکرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوانمنبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: انیمیشن های خارجی سینمای جهان کمپانی دیزنی شخصیت اصلی اسباب بازی انیمیشن ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«باگ» در جایزه آکادمی دانشجویی اسکار/ پدری که از حشره میترسد
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، علی معصومی درباره حضور «باگ» در بخش مسابقه آکادمی دانشجویی اسکار بیان کرد: بعد از حضور در سیزدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران که در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد، برای حضور در جایزه آکادمی دانشجویی اسکار اقدام کردیم و خدا را شکر «باگ» به بخش مسابقه راه پیدا کرد.
کارگردان «باگ» درباره این مسابقه توضیح داد: جایزه آکادمی دانشجویی اسکار سه مرحله دارد؛ مرحله ابتدایی بخش مسابقه است که ما در این بخش حاضر هستیم. اواسط ماه جولای (تیر) آثار برگزیده اعلام میشوند و به بخش نیمه نهایی میروند و در نهایت آثاری به بخش نهایی این جشنواره راه پیدا میکنند.
این کارگردان درباره موضوع «باگ» گفت: این انیمیشن درباره تاثیر والدین روی فرزندان خود آن هم در سن پایین است. تاثیری که روی بچهها تا سنین بالا میماند. نکته بسیار مهم این است که اگر در خانواده کسی دچار ترس و واکنش لحظهای میشود، باید ترس را کنترل کند، این حس، تاثیر مخربی روی بچهها میگذارد.
معصومی با اشاره به این که انیمیشن ۶ دقیقه است، ادامه داد: داستان انیمیشن «باگ» درباره خانوادهای است که در کلبهای در جنگل ساکن میشوند و پدر خانواده که از حشرات میترسد، به خاطر حشرهای که وارد خانه میشود، وحشت خود را بروز میدهد و این اتفاق سبب میشود دختر بچه آنها از فضای واقعی بیرون برود.
وی درباره تکنیک انیمیشن «باگ» مطرح کرد: «باگ» با تکنیک مالتی پلن کمرا یا دوربین عمقنما ساخته شده است و تمام صحنهها بر ۳ تا ۶ شیشه زیر دوربین انیمیت شده به صورتی که لایههای هر پلان روی شیشههای مختلف قرار گرفته و فریم بای فریم ثبت فریم شده است.
علی معصومی در پایان درباره دلیل تغییر نام این انیمیشن گفت: ابتدا اسم فیلمنامه «انعکاس» بود، بعد به این نتیجه رسیدیم که عنوانی است که زیاد مورد استفاده قرار گرفته و از جهت دیگر جریان فیلم را تا حد زیادی فاش میکند. به همین دلیل سراغ «باگ» رفتیم. این اسم را به این دلیل انتخاب کردیم که هم در فارسی (مشکل) و هم در انگلیسی (حشره) معنی می دهد و در برخی از محلههای مختلف به باغ و محل سرسبز اطلاق میشود که به محل فیلم ما میخورد.
کد خبر 6100209 سید امیر شایان حقیقی